Перша на півдні Російської імперії дротово-підвісна дорога між станціями Бірзула та Борщі!
«Газета «Одеський вісник» за 27 липня 1883 року повідомляє, що почалися роботи щодо будівництва першої на півдні Російської імперії дротово-підвісної дороги, яка з’єднуватиме маленьку залізничну станцію («полу станція»), що знаходиться між станціями Бірзула і Борщі з цукровим заводом «Побережжя». Дорога ця слугуватиме для перевозки кам’яного вугілля та буряка на завод та у зворотньому напрямку цукрового піску до залізниці. Також ця підвісна дорога буде дуже вигідною через те, що вирішуються великі технічні перешкоди: завод, що знаходиться в прямій відстані в 1,5 версти від «полустанції» лежить нижче рейок в 55 саженів, тому якби прийшлось влаштовувати іншу систему дороги, то крім значних земляних робіт, треба було протягнути лінію в 11 верст, в той час коли підвісна дорога матиме протяжність ті самі 1,5 версти. Всі вагонетки, які будуть рухатися за протягнутому по стовпах сталевому канату, приводитимуться в рух заводською машиною. Ця обставина, а особливо пристрої для навантаження і розвантаження вагонеток впливають на те, що експлуатація дороги обійдеться набагато дешевше будь-якої іншої дороги. Дорога ця облаштовується за патентованою системою Блейхерта Одеським технічним бюро І.А.Маргуліса. Всі матеріали для майбутньої підвісної дороги вже отримані, а частина очікується з-за кордону…»
За матеріалами Подільського краєзнавчого музею, фото з відкритих джерел інтернету